هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
محمود بسيوني
kab0o0
محمود بسيوني

الاوسمه : موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر 1-3210
الهوايه : موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر Painti10
ناديك المفضل : موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر 992858912
المهنة : موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر Engine10
دعـــــــــــــــــاء اليوم : موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر Sob7an

موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر Empty
مُساهمةموضوع: موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر   موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر I_icon_minitimeالجمعة يوليو 11, 2008 7:51 pm

صعيدى راكب تاكسى السواق نزل يحيب علبة سجاير لاقاة خلع عصاية الفتيس سالة لية خلعتها قال: شفتك عمال تلخلخ فيها قلت لما اشلهالك علشان متتعبش

مرة اثنين ساكنين فى ناطحات سحاب لكن المصعد كان معطل فطلعوا على رجليهم فوصلوا الى الدور 99 فقال واحد للاخر عندى خبرين الاول حلو والثانى وحش الحلو ان احنا وصلنا الى الدور 99 والوحش ان العمارة مش بتاعتنا

صعيدي عندو أرق مش قادر ينام صحبو قالو عد لغاية 500 بدأ يعد ولمن نعس راح غسل وشة وجا يكمل للـــ 500

تلاته اندال اتفقوا يشوفوا مين اكتر نداله الاول شاف راجل عجوز عايز يعدي الشارع مسك ايده و سابه في نصف الشارع واتاني عداه وضربه التالت ضحك وقال انا اكتر نداله الراجل ده يبقي ابويه

واحد بلدياتنا كان قائد فى الجيش و قدامه أربع صفوف عساكر ....واحد من العساكر عطس..القائد سأل أول صف مين اللى عطس محدش رد فتح عليهم النار قتلهم كلهم و بعدين سأل الصف
التانى مين اللى عطس محدش رد ..راح فاتح النار عليهم ....و إدور على الصف التالت قام واحد خاف و قاله انا اللى عطست ياباشا...قاله القائد يرحمكم الله

سألوا صعيدى : ليه جتلت أبوك
الصعيدى : كانوا عاملين رحلة للأيتام , كنت عايز اروحها
المحققين : طب ليه جتلت عمك ؟
الصعيدى : كنت عايز ابن عمى يسافر معايا
المحققين : طب ليه كنت عايز تنتحر
الصعيدى : أصلهم لغوا الرحلة

مرة واحد مسطول آل لواحد مسطول تاني يلا نسرق العمارة دي فرد التاني :نوديها بعيد الأول علشان محدش يوشفنا وبعدين ألعوا هدومهم وحطوها وراهم وأعدوا يزؤواوبعدين جه حرامي
وسرق هدومهم فواحد بص وراه ملآش الهدوم فأل للتاني كفاية كده إحنا بعدنا أوي

مرة واحد ظريف عاش في الدور.واحد أظرف منه عاش في الدور اللي فوقه

مره واحد فتح التلاجه شاف الجيلي بيرتعش قال له متخافش حشرب ميه

مرة صعيدى راح يكشف على ابنة الدكتور غاب نصف ساعة و رجع قال لة البقية فى حياتك رجع الولد لابوة لآلآلآ يا با ه انا ممتش قال له اتنيل على عينك هتفهم احسن من الدكتور

مرة واحد عداه العيب خد اللي بعده.

مرة واحد دماغه لفت قابلها من الشارع التاني.

واحد اتجوز واحدة اسمها نعمة باسها وش و ضهر

مدير مدرسة عمل فرح وزع على المعازيم أرقام جلوس.

واحد شحات راح لواحد عجلاتي قال له أعطيني مما أعطاك الله، قال له العجلاتي خد لك لفة.

مدرس جغرافيا جاب لمراته هدية سلسلة جبال.

واحد بلدياتنا نزل محطة مصر لقى بتاع الأنابيب بيخبط عليها، قال له افتحلي واحدة ساقعة لو سمحت.

مرة اتنين مساطيل قاعدين بيحششوا قدام نشرة الأخبار في التليفزيون فنشرة الأخبار طولت، راح الأول قال للثاني: هيه ليه نشرة الأخبار طولت النهاردة كدة؟ رد عليه الثاني و قال: معلش أصل شكلها كدة النهاردة آخر حلقة. اتنين بلدياتنا فكروا يلعبوا شطرنج ... الملك ضرب نفسه بالنار.

مرة سواق تاكسي قابل واحد مسطول قال له تاخد كام و توديني فين؟؟
السواق رد عليه و قاله: هات اللي تجيبه و انزل هنا. 12-2-2005

مرة واحد توأم شاف أخوه قال له: انت فين من الصبح يخرب شكلك أمي خلتني أستحمى مرتين.

مرة سواق تاكسي داس بنزين موته. 3-1-2004

واحد بلدياتنا عاوز يفسح عروسته في شهر العسل، فسحها في منحل.

مرة واحد تعب من المشى طلع يجرى

تلاتة بيحششوا حصل كبسة عليهم اتنين هربوا والتالت استخبى في البوكس

واحد بلديتنا راح امريكا لقى كل الشباب لابسين تشيرت مكتوب علية سفن اب كوكاكولا - بيبسي راح كتب على الجلابية عصير قصب

دكتور عيون قاعد مع خطيبته في حديقه الاسماك معاه ورده قالها شايفه الورده دي يا حبيبتي قالت له ايوه فرجع ايده لورا شويه وقالها طب وكده

في المدرسه استاذ الحساب بيسال التلميذ بتاعه: لو باباك استلف الف جنيه من البنك والف جنيه تانيه من جاركم يبقى هيرجع كام الف التلميذ: مش هيرجع حاجه يا استاذ
الاستاذ: ياابني استلف الف وبعديها الف تانيه
التلميذ : مش هيرجع حاجه يا استاذ
الاستاذ: اعد يا ابني انت متعرفش حاجه في الحساب
التلميذ: انت اللي متعرفش ابويا

واحد مسطول بيسأل واحد مسطول ثاني: اسم دولة أوروبية لو حطيت على أخر حرف فيها نقطة تصير اسم عالم ذرة التاني قاله أنا غلب حماري
الأول قاله: الدولة هي قطر ولما تحط نقطة حتصير قطز التاني قاله هو قطز عالم ذرة؟؟؟؟؟
فرد عليه الأول يعني هي قطر دولة أوروبية؟

مرة واحد متجوز عنده دولاب قافلة 20 سنة والمفتاح معاه هوه بس, مراته هتجنن وفي يوم راح الشغل ونسي المفتاح.
مراته فتحت الدولاب لقت 20 الف جنيه وبيضتين.
لما رجع سالته ايه حكاية البيضتين قالها بصراحه كنت كل ماخونك أحط بيض في الدولاب الست قالت عشرين سنه جواز ومرتين بس مش مهم وسالته طب
والعشرين الف جنيه قالها كنت كل ماجمع كرتونه ابيعها.

واحد سنانه كلها طايرة ما عدا الانياب... قدم علي وظيفة عينوه خرامة

مرة حلاق و ابنة بيتفرجوا على متش كورة فقال المذيع :وشطها بمشط رجلة و جت فى المقص فقال ابن الحلاق : بابا دول بيلعبوا فى العدة

مرة 5 دخلوا كلية الهندسة اثنين طلعوا مهندسين وثلاثة مدينة نصر

زوجه خوافه قوى كل يوم وهيه نايمة جنب جوزها تقولهاالحق يا عبده أنا سامعه صوت فى حرامى فى البيت جوزها تعب قوى مش عارف ينام وكل يوم على كده قام قلها ياستى ماتخافيش
الحرامى لما بيروح يسرق ما بيعملش صوت تانى يوم صحته من النوم الحق يا عبده أنا مش سامعه صوت فى حرامى فى البيت

مرة واحد عجلاتى قعد على قهوة طلب كاوتشينو

كمسري أبوة مات ماشى في الجنازة يقول يا حضرات الجنازة فاضية آدام

واحد ركب اوتوبيس شاف واحده قاعده راح بصلها فبصتله , ضحكلها ضحكتلو غمزلها غمزتلو راح شاورلها على المحطه , فنزلت ....راح قعد مكانها

مرة واحدة ست ماشية في جنازة جوزها عمالة تنوح عليه اتنين كانوا ماشيين في الجنازة واحد بيقول للتاني تراهني إن الستات دول ما يصدقوا ازواجهم تموت و ينسوهم قالوا ازاي ام راح ماشي وراها و عمال يقول اه يا حلو يا مسمسم لو الواحد يعرف عنوانك بس ما كانش يسيبك راحت الست ماشية في الجنازة تنوح و تقول اه يا جوزي يا اللي كنت مستتني و مجوزني في شقة برحة في 3 شارع النسيان الدور الثالث شقة 7 اه يا جوزززززززززززززززززي

في واحد دلوع اوي, دخلوه اهله الجيش , سأله القائد : تعمل ايه لو قابلت العدو ... قال : ارمي السلاح في وشه و اقولوا اكرهك اكرهك اكرهك

تلاته عمالين بيحششوا فى مزرعه فراخ طب عليهم البوليس استخبوا فى تلات شوله جه الظابط شاط الشوال الاول برجله قام الحشاش الاول عمل نفسه بط و قعد يكاكى راح الظابط سابه و
راح عالشوال التانى و شاطه قام الحشاش اللى جوه قعد يدن و يقلد صوت الديك الظابط سابه و راح عالشوال التالت برضه شاطه برجله الحشاش التالت متكلمشى..شاطه تانى بس
بالجامد برضه متكلمش قعد الظابط يخبط فيه طلعله الحشاش يقوله بطاطس بطاطس انت مبتفهمش

واحدة فافى راحت لمصنع من مصانع تعبئة الالبان وشافتهم وهم بيحلبوا البقر فسالتهم طب والبقر الفاضي بتعملوا فيه ايه.

مرة واحد نزل محطة الرمل رجله غرزت

شرطي مرور خلف واد بيتكلم بالاشارة

مرة واحد راح الجهاديه طلع من الجهة التانيه
مره واحد تاجر كتاكيت ماشي بالعربيه وفيها كتاكيت وقفته لجنه تموين وقال له المفتش: الكتاكيت دي بتأكلهم ايه؟ رد عليه وقال له : درة يا بيه..... فقال له المفتش انتو ما بتفهموش حاجة الكتاكيت دي بتاكل علف........ وراح عمله غرامة 1000 جنيه.... راح مشي التاجر بالعربيه وهو في الطريق وقفته لجنه تموين تاني وقال له المفتش انت بتأكل الكتاكيت دي ايه قال له بأكلهم علف يا بيه فقال له المفتش انت ايه يا أخي انت ما بتفهمش دي بتاكل درة وعمل له غرامه 1000 جنيه وبعد شويه وهو ماشي وقفته لجنه تموين تاني وقال له المفتش انت بتأكل الكتاكيت دي ايه قال له يا بيه انا كل يوم الصبح ادي كل كتكوت جنيه وهو ياكل اللي هو عايزه

واحد دخل مجمع استهلاكى وسأل عن الفراخ فساله الموظف عايز فراخ صاحيه ولاّ مدبوحه؟؟ قال مدبوحه ، قال له اطلع الدور الثانى.......طلع وسأل عن الفراخ المدبوحه فقال الموظف عايزها
مقطعة ولاّ صحيحة ؟؟ فقال له مقطعه ، قال له اطلع الدور الثالث ..... وقابل موظف اخر وسأله عن الفراخ المدبوحة ومقطعه فقال له عايزها متكيسة ولاّ لأ ؟؟ قال له متكيسة فقال له اطلع
الدور الرابع .....
طلع الدور الرابع وقابل موظف اخر وقال له عايز فراخ مدبوحة ومقطعه ومكيسة فرد الموظف وقال له مافيش فراخ بس ايه رأيك فى النظام.

واحد راح الصيدلية وقال للدكتور: عايز لبن اطفال ..... الدكتور: اسمه ايه !؟
الراجل : اسمه اشرف.

بخـيل وقع فى حفرة ، فتجمع عليه الناس علشان يساعدوه ... المهم انه في الآخر ما كانش راضي يطلع ، فجاهم واحد و سألهم ايه اللى بيحصل ؟ قالوله احنا قاعدين نقوله هات ايدك هات
يدك وهو رافض، قال بسيطه ، راح عند البخيل وقال له خذ ايدي ................ فطلع البخيل.

كل يوم النمر ينزل في الأرنب ضرب و يقول له إنت ودانك طويلة ليه. اشتكى الأرنب للأسد و قال له على تصرفات النمر معاه. الأسد قال للنمر يا أخي إتلكك للأرنب بطريقة أحسن من كده، قول
له هات لى جزر، إذا جاب لك جزر لونه أصفر إضربه و قول له أنا عاوز جزر أحمر، و إذا جاب لك جزر أحمر إضربه و قول له أنا عاوز جزر أصفر. فقال النمر للأرنب أنا عاوز جزر، فقال له الأرنب، عاوز
الجزر أصفر و لا أحمر.النمر نزل في الأرنب ضرب و قال له إنت ودانك طويلة ليه.

فرختين مشيين الاولى معلقة بيضة على رقبتها .. فالتانية بتسالها اية البيضة دى؟ قالت دى صورتى و انا صغيرة

مرة واحد حب... كلته الفراخ

مرة اتنين ماشيين ف الصحرا... طلع عليهم اسد... راح واحد منهم رمي عليه طوبة وطلع يجرىىىىىى... وبص وراه لقي صاحبه واقف ما بيجريش... قال له مش بتجري ليه؟ قال له واجري
ليه؟ هو انا اللي ضربته؟؟؟؟؟
https://bsuny.yoo7.com
المعاقب
عضو نشيط
عضو نشيط

الهوايه : موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر Painti10
ناديك المفضل : موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر 992858912
المهنة : موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر Studen10
دعـــــــــــــــــاء اليوم : موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر Sob7an

مُساهمةموضوع: رد: موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر   موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر I_icon_minitimeالأربعاء نوفمبر 19, 2008 11:36 pm

هههههههههههههههههههههههههههه
النكت كلها بدحك موت
شكرا على المجهود الرئع

تقبل تحياتي
المعاقب
ابو الحجاج
عضو نشيط
عضو نشيط
ابو الحجاج

دولــــتك : موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر Lebnan10
الهوايه : موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر Joggin10

مُساهمةموضوع: رد: موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر   موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر I_icon_minitimeالأربعاء ديسمبر 03, 2008 10:58 pm

مشكووووووووور ياجميل دي جميلة أوي
http://www.msmd.ahlamontada.com
blackdragon
عضو جديد
عضو جديد
blackdragon

دولــــتك : موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر Jordan10
الجنس : موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر 432185025
الهوايه : موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر Huntin10
ناديك المفضل : موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر Logo2424
المهنة : موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر Engine10

مُساهمةموضوع: رد: موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر   موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر I_icon_minitimeالجمعة أبريل 01, 2011 6:41 am

مشكور على النكت الرائععععععععععععععة

موسوعةالـ 10000 مش هتقوم من قدام الكومبيوتر
صفحة 1 من اصل 1